Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 5 april 2013

INGA HÖNOR HÄR

I mitt förra inlägg så skrev jag om höns.Men även om jag gillar höns så skulle jag aldrig skaffa det när jag inte bor på landet. För det är där dom hör hemma.
Ännu en dag med strålande soligt väder. Men det ska tydligen bli sämre till helgen,så vi får väl se vad det blir då,regn eller snö. Måste jag välja så blir det helt klart regn. Det kanske luckrar upp den isiga snön som ligger kvar på alla skuggsidor. Igår när jag gick med hundarna på eftermiddagen så pratade jag med några grannar längre bort,och dom var ute och hackade i isen och pyttsade ut snö som låg på norrsidan och som aldrig smälter tack vare dom kalla nätterna.
Efter jag fyllt tvättmaskinen så ska jag ta en tur till Plantagen och sen åka till gravarna  och snygga till lite där efter vintern.
Vovvarna följer med så kan vi ta en prommis där ute på dom fina gångvägarna....
Haa de...♥
Full spaning, men det var ju "bara" husse som sopar på garageuppfarten,

20 kommentarer :

Anonym sa...

Morron ! Tittar in och önskar god helg !

Paula´s Blogg sa...

Godmorgon! Visst är det härligt med dessa soliga dagar..bara det inte kommer bakslag......
Idag måste vi in till stan o handla..har lite andra ärenden också...
Ha en fin fredag!

Kram

Semester & Mat sa...

Vi får nog slänga runt snön lite mera vi då uppe i Norr så den försvinner ;)
Jaså det är sämre väder på gång, kanske man ska passa på att njuta idag när solen skiner då...

Ha en fin dag!

Siita sa...

Hoppas det kommer regn om det ska komma ner något. Kalla är nätterna än, men inte så. -1-2 grader. Här är för mycket snö på graven ännu. Mors o fars grav sköter kyrkan om. Kram

Yvonne sa...

Hej ! Förstår att du varit orolig. Det har varit ett par tuffa dygn.dom hade ju testat ut smärtlindring till mej .efter på satte de på plåstret .Jag sov och sov,när jag vaknade nästa dag eller rättare sagt nr de väckte mej så fick jag blodtrycksfall och när jag vaknade hade ag en massa personal runt mej.så plåstret togs bort och jag får bara Alvedon .... Kram !

Yvonne sa...

Hej ! Förstår att du varit orolig. Det har varit ett par tuffa dygn.dom hade ju testat ut smärtlindring till mej .efter på satte de på plåstret .Jag sov och sov,när jag vaknade nästa dag eller rättare sagt nr de väckte mej så fick jag blodtrycksfall och när jag vaknade hade ag en massa personal runt mej.så plåstret togs bort och jag får bara Alvedon .... Kram !

Yvonne sa...

Hej ! Förstår att du varit orolig. Det har varit ett par tuffa dygn.dom hade ju testat ut smärtlindring till mej .efter på satte de på plåstret .Jag sov och sov,när jag vaknade nästa dag eller rättare sagt nr de väckte mej så fick jag blodtrycksfall och när jag vaknade hade ag en massa personal runt mej.så plåstret togs bort och jag får bara Alvedon .... Kram !

Ama de casa sa...

Trist om det kommer mera snö, men det är ju april...
:-)

moi sa...

Min syster o jag diskuterade nyss om vilket som är värst regn eller snö ihelgen. Det har nämligen "hotats " med båda delar.
Vi var inte överens.
Kram

E B B A sa...

Var gärna med i min tävling! :) Ingen blogg behövs så sprid den gärna till nära och kära :)

http://snorptorpan.bloggplatsen.se/2013/03/25/9621708-tavling-vinn-ett-smycke/

Diana sa...

Men åh, det är ju april... inte ska det ju snöa då!
Hoppas du hittar fina blommor och att ni får en mysig promenad!

Anonym sa...

Okidoki,,Kul att du är på G..Ja på de ställen där inte solen når,där går det sakta med smältningen..Nu har dom börjat att sopa bort grus här i området,så visst är det vår..Haé Kram.

Susanne P sa...

Jg såg att det skulle komma mer nederbörd, här i form av snö...

Åh...hönor vill jag ha igen. De är så trevligt med höns.
Kram och jag önskar dej en trevlig helg.

Nett sa...

Jag hoppas på en varm och skön helg just för att jag är ledig :) Men har hört att det skall bli kallt igen och att det även skall komma snö. Hoppas att du får en fin helg. Kram

syren sa...

Håller med dig att höns ska vara ute på landet.Har inte haft särskil koll på vädert de senaste dagarna för jag har inte varit ute på ett tag har fått en enorm trötthet.Lite bättre idag så det går väl framåt både med det och vädert. snö syns inte här men tranorna är kommna.Fin bild!kram

Camilla sa...

Kloka ord Marita, kan inte annat än att hålla med om att höns hör faktiskt hemma på landet!
Och på tal om lantisar så ska jag säga dig att jag är heller inget Ullared fan, jag har bara varit där 3 ggr i mitt liv, och det är på senare år med barnen! Du skulle prova en gång,. Det är ändå en kul grej att bara kolla på alla hysteriska människor och jag ska väl inte sticka under stol med att man gör ett och annat fynd!;)
Hoppas ni får en solig helg med förhoppningsvis lite plusgrader!
Kram

Maria sa...

Oh ska du till plantagen de är ju så roligt att går där å kika..hoppas du hittade nåt roligt.
Ja nu e de bara till å njuta av solen å härliga promenader.
Önskar dig en skön helg/kramen

Yvonne sa...

Godmorgon ! Ja plåstret var alldeles för starkt. Och med opiater i vilket jag inte tål . Ha en bra dag vännen kram

Yvonne sa...

Godmorgon ! Ja plåstret var alldeles för starkt. Och med opiater i vilket jag inte tål . Ha en bra dag vännen kram

Hörni sa...

Ibland vill jag flytta ut på landet och skaffa höns, katter och kanske en hund till. Men det blir nog inget av med det.

Hoppas du hittade något bra på Plantagen. :)