Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 24 april 2013

SNART ÄR DET DAGS

Nu dröjer det inte länge förrän min fina Magnolia vecklar ut sina underbara blommor.   Knopparna sväller alltmer....**
Det härliga med Magnolian är att den blommar på bar kvist så man ser verkligen blommorna ordentligt.
Men fy och usch vad det ska blåsa, vårvindar friska leka och viska kan man lugnt säga...**
Fast gräsmattan har torkat upp,helt otroligt. Igår räfsade jag lite på den,jag kunde inte låta bli**
Besöket på Ikea blev kort,jag gick rakt igenom utan att köpa nånting,kan ni fatta det??
Inte jag i alla fall..*L*.. det är inte ofta det händer..
Nu ska jag ut i blåsten med vovvarna,
Haa de...♥


wild flowers

24 kommentarer :

Yvonne ♥ sa...

Hur klarade du att gå igenom Ikea utan att köpa något???Man får känna sig för hur mycket man orkar.Idag blir det inte mycket gjort! Ha det så bra! Kramen

Solglittret sa...

Ååå har du Magnolia?? Underbar växt som jag älskar...så himla vacker!!

Ha det gott i våren vännen
Kram Lollo♥

Siita sa...

Härligt att den blommar snart. Samma med min tibast. Ingen sol men väl blåst idag med, men jag tyckte det var värre igår. Kram

Diana sa...

Åh, det måste vara fantastiskt vackert när det blommar! Jag tror inte jag har sett det irl. Jag får komma dit och titta på dem. :)

moi sa...

Det finns nästan ingen så fin, och välkommen, blomma som magnolian. Hoppas jag hinner hem tills de blommar! ;)
Kram

Yvonne ♥ sa...

Om man har planerat en viss sak man ska ha och de inte har det hemma så tappar man sugen!! Du får kolla när de får hem det!!

Herr Nilssons Fru sa...

oJ gick du igenom IKEA utan att köpa något alls?? Du hade glömt plånboken i bilen..eller :)

Visst är de underbart nu när växer o blommor börjar visa sig. Magnolia är "blomma på bar kvist" va, som den kallas med gula fina blommor i massor.
Ja här var näst intill storm i natt, nästan så man höll sig fast i sängkanten så man inte skulle dras med i fall att :) Men idag har de varit lite lugnare o vackert.
Kramiz

Carina Sjölund sa...

Att gå genom Ikea, utan att köpa något??? låter precis som det var min gubbe som var där hihihi
Här har jag inte ens tittat på krattan ännu. Känns jobbigt att skotta i snö *L*
Kramen rara du♥

Semester & Mat sa...

Har nog aldrig inträffat för mig, att kunna gå igenom hela ikea utan att handla...

Kram

Majken sa...

Ett sånt IKEA besök har vi oxå gjort.. IN & UT & allt på 15min... :-D Men det tillhör INTE vanligheterna... :-)

Ja kanske torkar gräsmattan upp efter denna blåsten... men det är så jobbigt för kroppen med det lufttrycket som är när det stormar...

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne ♥ sa...

Nu ska jag tippa i sängen.Nattikram! och Pööss

Maria sa...

Magnolia är helt ljuvliga blommor....fint med buskar som blommar på bar kvist.
Hoppas du får fart på din lavendel...testade ett år men tyvärr hade jag inte rätt färg på fingrarna det året.
ha en skön dag/kramizar

Irja Ia, Wikström sa...

Hej Marita...
Det var länge sen sist,jag skrev något till dig,, har tittat in då och då,,,och se hur du har det med livet i allmänhet,,,, själv har jag haft det allt för jobbigt, tiden läker inte alla sår, men med tiden bleks de ju.... Ja tänk så vackert när din magnolia står i fullblom, blir riktigt avis på dig, som har så fint i din trädgård,,, hos mig här uppe skulle den aldrig överletv vår långa och stränga vinter....
Våren här i Norr är också på G,i snösmältningsstadiet inte alls så långt gånget som hos dig,,, Ha det bäst
Kram IA,

Fenixmonas sa...

Magnolia är så vackert...Jag har våran under hårdbevakning och ser hur knopparna sväller. Fast idag är det minusgrader nu på morgonen men det kanske förebådar en fin o solig dag! Kramiz

Anonym sa...

Mors..Ja musiklyssning går skitbra utan starka drycker...Men du Ikea,utan köp,hade du ögonbindel?..
Haé Kram.

Browneyedgirl sa...

Min mamma och pappa har en magnolia i trädgården och jag älskar den. Så fin <3 Kramen vännen...<3

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Tack vännen för din extra dos sömnpulver. Det hjälpte . jag har sovit 5 timmar i natt! Morgonkram!

Anonym sa...

ja det går fort nu våren spricker upp o snart är sommaren här

Camilla sa...

Hade du ögonbindel på dig inne på Ikea? ;)
Här blåser det också. Så snart...snart försvinner all snö :)
Kratta...det får vi nog göra till midsommar ;)
Kram!

RackarTuss sa...

Åh - jag längtar efter våren!

ansepanse sa...

uj, nu måste jag gå och titta på min magnolia :) den kanske också snart slår ut
önskar dig en fin dag
kramar

Fina Frun sa...

Älskar Magnolia! Fast just nu längtar jag efter ALLA blommor och växter. Är trött på gråskalan nu...

Sanna sa...

Är så avis på din Magnolia och skulle också vilja ha ett sådant vackert träd.
Vet att de är svårplacerade och lite olika i sorterna etc. Fast om det inte blåser så mycket i ett hörn kanske man skulle testa, eller vad säger du? Blir de för stora sedan?

Kramen/S

Anonym sa...

Hej du,,du ska kanske göra några fler sådana träningspass till IKEA "No Shopping" vändor..Även sol här men det kommer in en del moln,så frågan är om solen klarar av att skina hela dagen..Haé Kram.