Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 10 april 2013

EN SPECIELL PLATS I MITT HJÄRTA♥

Koltrasten drillar så vackert nu,ett underbart vårtecken. Men det är inte bara det att de sjunger om våren.
För tre år sen i slutet på Februari 2010, fick min älskade Famous vovve somna in efter en tids sjukdom, han var inne på sitt 14:e år...
Natten efter det så vaknade jag vid tretiden,varför jag vaknade vet jag inte, men jag gick och satte mig vid köksbordet. Utanför var det mörkt och snön låg i djupa drivor för den vintern var det jättemycket snö och kallt.
Då hörde jag den,koltrasten.I den mörka tysta vinternatten så drillade den så otroligt vackert att det värkte till i hjärtat och jag fick tårar i ögonen. Det måste vara en hälsning från Famous tänkte jag. För när han var liten valp och vi var ute och kissade tidigt på morgnarna i slutet av Mars och in i April, så sjöng alltid Koltrasten så vackert och jag stod och lyssnade på den tillsammans med Famous....
Och nu var det vinter och mörkt och ändå så sjöng den, sen dess har den en speciell plats i mitt hjärta,och jag blir både lite sorgsen och samtidigt glad när jag hör den.♥
Bild lånad från Google..*

Min fina Famous♥

18 kommentarer :

Siita sa...

Har inte sett lr hört kåltrasten ännu. Sädesärlan brukar komma runt den 14 april, får se om den är punktlig iår med. Här har det dalat vita flingor idag. Kram

Diana sa...

"Skogen" här utanför är full med dem, de ser så roliga ut för de sitter nästan alltid på marken och typ bara tittar på en när man går förbi. Knappt rädda alls.

Annette sa...

Vi har en koltrast som är vid fågelbordet nu.Har varit där sedan helgen.Nu måste det vara vår.Ha så kul på tjejträffen.Kram

Hörni sa...

Men så fint, förstår att det var speciellt.
Vi har massor med koltrastar här och Elsa skulle nog gärna jaga dem om hon fick. Fast hon har vant sig lite så hon bryr sig inte lika mycket längre. :)

moi sa...

Inget är som koltrastens sång på våren! Och vackrare blir den om man har så fina minnen kopplade till den!
Kram

Yvonne :-) sa...

Man saknar alltid sina hundvänner.Allt tar mycket längre tid att göra..Kramen!

OddStyle.dk sa...

Så fine billeder og en hyggelig blog :-)
Rigtig fin aften - kram OddStyle

ansepanse sa...

saknaden efter vovvslar man haft är alltid stor, vi har koltrastar här i vår trädgård
bamsekramen <3

Villa Frejas bokblogg sa...

Du ska se att det är en hälsning från din fine Famous. Kram.

Camilla sa...

Åh vad fint skrivet Marita!
Vi som har varit med dig i många år minns finaste killen Famous...
Vi alla som haft en fyrbent vän som gått bort vet hur jobbigt det är... Många som inte har djur kan lätt bli okänsliga och säga typ " ja men du har ju ändå en till hund, eller ÄNNU värre.."jamen det är ju bara en hund"...
Grrrr!!! säger jag!... säger inget mer om så dumma kommentarer!
De kommer oftast från sånna som aldrig haft lyckan att ha en hund! <3
Kram på er!

Rigmor sa...

Men åhhh...nu blev jag verkligen rörd...Å sen bilden på honom...förstår att han har en alldeles speciell plats i ditt hjärta. Och koltrasten...
Här börjar annars tranorna göra sej hörda, inte så många än, men väldigt högröstade de som är...och morgonpigga. Jag sover gärna med öppet fönster, men det är nog slut med det nu, för Zambo blir som förbytt när han hör dom, tror väl han ska få komma ut påfågeljakt...Och inte har vi sett någon varg heller, tack och lov...vill inte gå och titta på rådjuret heller, vill inte se, vill inte veta...Vet bara att de drog iväg det längre in i skogen.
Ha nu en skön kväll vännen!!
Kram kram

fianathome sa...

Sån fin kille <3
Det är så sorgligt när man måste säga adjö. Enda trösten i sammanhanget är ju att man vet att de har de bra där de är. Min fina rottistik lämnade jorden för 2 år sen och trots jag har så många fina nosar här, så saknar jag henne varje dag. Det går aldrig över men det bleknar lite.
Koltrasten är finaste vårfågeln. Här har den redan drillat ett tag men vi bor ju mer söderöver. Nu väntar jag på göken och ugglorna - OCH våren.
kramis
Fia

Majken sa...

Åhhh vad vacker han var Famous :-)

Förstår att du saknar honom & att han har en del av ditt hjärta...

Säkert sjunger han för dig via koltrasten.. så fint :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne ♥ sa...

Godnatt vännen sov så gott!! nattakram och Pööss!!

Maria sa...

Ja tänk vad man kan längta efter en hund som har levt med oss länge. När min förra hund dog kom det en fluga å satt på mig länge tror de var min Smulan så jag förstår din relation till koltrasten.
Ha de gott/kramen

Fenixmonas sa...

Har det redan gått hela tre år...inte klokt så fort tiden går. Fast saknade efter en kär vän försvinner aldrig...jag kan än idag höra min vovve komma tassande, fast hon varir borta i så många år. Säkert fick du en sista hälsning genom koltrastens sång den natten...kramiz

Camilla sa...

Klart att det var en hälsning från din älskling!
Minnet lever...
Kram!

Solglittret sa...

Så vackert du skriver och beskriver!

Jag håller med dig ...koltrasten har verkligen ett vackert läte och så vemodigt...jag har också så speciella minnen av tidiga mornar med koltrastens sång....

Hoppas du får en finfin dag vännen♥
Kram Lollo