Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 12 april 2013

VILKEN STATUS HAR TOABORSTEN?

Jag brukar köpa ett gäng toaborstar när jag är på Ikea, priset är ju nästan skamligt billigt..5kr/st men vilken status får borsten egentligen,en sån viktig pryl ändå för att hålla toan fräsch.
Hur ofta byter ni toaborste?  Ja det kan ju bero på hur ofta den används förstås...**
Idag väntas nederbörd i form av blötsnö eller regn,och inte ska man väl klaga. Jag kommer inte ihåg faktiskt när det regnade senast....**
Inga minusgrader i natt och det i sig är ju ovanligt.
Dags nu att ge sig ut,som vanligt ligger vovvarna och snusar.Peppe på min säng och Bamse här under skrivbordet vid mina fötter. Han ska alltid vara nära lillplutten**
Haa de...♥

15 kommentarer :

Siita sa...

Hejsan. Just nu glimta solen till några sek. Fin bild på pojkarna dina. Hoppas det blir regn om något måste ner. Just nu +5.5 grader. Kram

Dehäreja sa...

Jag läste allt det där om "toaborstar" men fastnade som vanligt vid din fina hundar :)
Fredagskram!!

Yvonne ♥ sa...

toaborsten är viktig att byta ofta..Det går lååångsamt framåt!! Bra att ha goda vänner som kommer med uppmuntran. Kram!

Diana sa...

Ops, jag är urkass på att byta toaborste! Får byta ut min svarta nästa gång jag är på IKEA. Skäms på mig!

Anonym sa...

Hej du,,Ja du kom in i gänget,igen,Grattis.Toaborste byte,min är fortfarande fin,så den hänger med ett tag ill..Haé Kram.

Anonym sa...

Ja Tranorna,Gässen och Tofsvipan,,när jag fått se dom,då är våren absolut på väg,,våren är nog minst 1 månad senare i år jämfört med förra året..Haé Kram.

moi sa...

Jag byter borste alldeles för sällan, måste helt klart bättra mig.
Jag har en som inte är bytt eftersom den aldrig är använd.
Anledningen till detta är att metallhöljet den står i går nästan exakt ton i ton med hela badrummet. Och det lär jag aldrig mer hitta nån som är.
Kram

Sanna sa...

Sv; Toaborsten gör jag som du och handlar på mig ett gäng, likaså diskborstar och disktrasor. Skillnaden mellan att byta ut dem är lite större variationer och disktrasan slänger jag samma dag jag veckostädar och efter att toaletten är skurad. Diskborsten slänger jag när mitten delen börjar ge vika och toalettborsten kanhända jag slänger efter några månader. Får jag skämmas nu? :) Man ser ju när det börjar se äckligt ut men varje vecka tvättas underredet borsten sitter i och borsten sköljs noga av innan den ställs tillbaka i skurmedelsvattnet.

Du! Trevlig helg på dig! :)
Kram/S

Susanne P sa...

Jag byter alltför sällan toaborste!
Varför??!! Den är ju så lätt att byta och blir så äcklig när den stått för länge...
Kram

ansepanse sa...

nja, inte så ofta som man skulle kanske, vi har en sådan som stoppas ner helt och hållet i en plåtburk liksom
Sv: du menar väl inte att det ska bli kallt igen i slutet på nästa vecka, det får det inte
kramar

Majken sa...

snöblandat regn här oxå idag... Men som du skriver man borde inte klaga.. Det har verkligen varit fint väder i flera veckor nu :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne :-) sa...

Natti vännen Sov gott!! Kram och Pööösssar!

Camilla sa...

Vilken tur att jag ser att det är fler än jag som är dålig på att byta toaborsten. Skärpning där,tror jag minsann;)
Kram!

Nett sa...

Morrn! Jag byter toaborste kanske var fjärde månad. Jag köper med de billiga borstarna på Ikea, köpte en massa när jag var där sist så jag har ett tag framöver. Hoppas att du får en fin Lördag.. Kram

Fenixmonas sa...

Så härligt att de är sådana goa vänner dina vovvar! Här startar våren idag...första dagen jag vaknade utan de hemska vårvintersmärtorna som jag haft i flera veckor! Så nu är vi på väg in i den riktiga våren! kramiz