Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 25 april 2013

IBLAND KAN JAG INTE LÅTA BLI

När jag står i kön till kassan så är det ju tidningsställ bredvid med diverse tidningar, veckotidningar och skvallertidningar bla, och är kön lite lång kan det hända att det hinner slinka med en skvallertidning i kundvagnen. I vanliga fall så brukar jag bara läsa dom hos frissan eller fotvården. Men då gottar jag mig ordentligt i allt som hänt i kändis världen..*L*..
Förra veckan så "råkade" jag få med den här tidningen...
Jag la den på köksbordet och sa till gubben,"den här har jag köpt till dig"  vaa?? sa han... men jag såg allt att han kikade i den.Så lite nyfiken på skvaller är han allt**
                              
     I dag har vi ett strålande fint väder, och jag har hunnit med mycket tycker jag. Ute med hundarna en långpromenad på förmiddagen.Sen plockade jag ur frysen i källaren och frostade av den,så nu är det gjort.
Jag dammsög och torkade golven ordentligt. Det behövdes verkligen. En tvätt är avklarad och invikt, så nu ska vi ut och njuta igen av finvädret, ta med fikat också...
Haa de....♥      
     Förra året i slutet av April                            

15 kommentarer :

Dehäreja sa...

Hahaaa... Tror du inte "gubben" bara såg brunetten i rosa fodral först ;)

Veiken sa...

Underbart med detta väder efter den hårda vintern, man njuter dubbelt. Vi kom hem från Kiel i morse och där börjar kastanjeträden slå ut och körsbärsträden blommar för fullt. Underbart, snart kommer det hit!
Jag tror aldrig att jag har ägt en skvallertidning och jag går inte till frissan, så den delen är helt blank för mig! Har inte en aning om vad som händer i glamourvärlden;) Kram

Carina Sjölund sa...

Klart våra gubbar kikar med ett öga i alla fall hihihi
Sol här med, men ganska så blåsigt.
Ganska stor skillnad från förra året.Men vi brukar ha en del snö kvar i slutet på April.
Kramen fina bloggvän♥

Siita sa...

Hejsan. Idag har jag varit med Ellinor, Thea o Theas farmor till Smultrongården. Ack så mycket fint det finns, men fina priser också. Köpte en äggkopp till mej för 45 kr. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Vem gillar väl inte skvaller i lagom dos ;)
Kram.

ansepanse sa...

jag köper aldrig sådana tidningar men läste lite igår i väntrummet :)
jag hajade till först när jag såg bilden men såg sedan att det var från förra året, ja, där ser man verkligen att det har varit en kall vår i år
Sv; jo, sol hade vi tills sen eftermiddag sedan blev det mulet, jo, det är en bra läkare
kramar

Yvonne ♥ sa...

Du har fått en hel del gjort idag.Tack för kram!Jag tror att du passar bra som john Blund! Jag väntar!!!!Kram!

Semester & Mat sa...

Inte bara jag som hunnit med en hel del idag ser ja...

Kram

Yvonne ♥ sa...

Godnatt vännen!! Stor nattakram och PÖÖÖSS!

Majken sa...

Idag har du verkligen varit flitig :-)
Det är nog solen som gett dig energi :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Fenixmonas sa...

Tänk så påverkade vi är av vädret...allt går så mycket lättare när solen skiner o vi slipper att frysa.
Jodå, gubbarna är allt intresserade av dessa skvallertidningar men de skulle aldrig tillstå att de kikar i dem...inte min i alla fall. Kramiz

Jeji Chaos sa...

haha haha ja i bland är det rätt kul och se vad dom skriver, i bland undrar man ju egentligen om det är helt sant, eller lite sanning?
Jätte fina bilder. =)
Jag har bytt namn och adress på bloggen... vet inte tyckte det inte passa längre som trollfamijen haha.
Ha en bra dag.
http://mytopenniesworth.blogspot.se/

Solglittret sa...

Kikar in för att önska dig en finfin helg vännen
Kram Lollo❤

Rigmor sa...

Gör som du...läser hos frissan...sällan jag köper skvallertidning däremot!!
Men vilket underbart väder igår, det blev en extra lång tur i skogen efter jobbet. Zambo klagade inte...Och han hittade årets första padda vid dammen, fast jag kallar alla dessa djur grodor...och jag tror han förstod att den ska man inte leka med, för han nosade bara och gick direkt därifrån sen. De ska ju vara "giftiga" enligt en del...trodde alla var prinsar jag...*skrattar*...så fel man kan ha!!
Ha en riktigt skön helg vännen, själv ska jag för första gången på irländsk pubafton i Brevens Bruk ikväll...och har för säkerhets skull tagit semester i morgon...har annars en diger jobbarhelg framför mej!!
Kram kram och nospuss till de fyrbenta!!

Nett sa...

Vilken härlig bild :)

Jadu, männen är nog mer intresserade än vad man kan tro, fast de vill bara inte erkänna detta :)

Kram