Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 23 april 2013

VAD VAR DET FÖR BLOMMA?

Jo det var en Lavendel, och förmodligen så är det en Fjärilslavendel,och den ska tydligen vara svår att övervintra i vårat klimat läste jag. Man får alltså köpa en ny varje vår. Nu har jag klippt ner den lite och så får vi se om det kommer något grönt...doftar gott gör den i alla fall..*
Bilden har jag lånat från Google**

Idag har vi blåsigt och mycket moln som far över himlen,men bakom dom syns lite blå himmel som skickar igenom en solglimt emellanåt.
Vi var ute hela förmiddagen hundarna och jag.Först en långprommis sen stannade vi hos ett par hundvänner som hade fika med ute så där stannade vi och "tankade" innan vi gick hemåt igen**
Det kanske blir en tur till Ikea på eftermiddagen, vi får väl se.....**
Haa de....♥



18 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Kan känna doften ända hit hihihi :)
Här är det grått, trist och regnigt idag. Så vad passade då bättre än en tur till stora staden :)
Kramen vännen♥

Hörni sa...

Ja just det, klart det var en lavendel! :)

Yvonne sa...

Jag misstänkte att det var lavendel..Ja jag är nog halvös.. Jasså man ska ta han i hampan så att han strör mer sömnpiller. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, lavendlar har jag svårt att få att överleva. Så synd, för de är ju så fina.
Kram.

ansepanse sa...

lavendel är ju så vackert :)
här har det nog blåst nästan storm
kramar

Majken sa...

Härligt med långpromenad & fika sällskap :-)

Ett besök på IKEA tackar man ju inte nej till :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Siita sa...

Full storm när jag kom till Axbergshammar. Höll på att blåsa av deras trapp. Men en trevlig träff fick vi. Kram

Semester & Mat sa...

SKa ta och granska mina stenpartiväxter nu snart ja, se vilka som behöver bytas ut för i år. Har för mig att just lavendel har jag funderat på tidigare.

Ha en fin kväll!

Yvonne ♥ sa...

Det var nära att Kjells naglar åkte av idag :-D Hur många ska de ta död på i den filmen?? Nu ska vi se om John B Lund är givmild ikväll! Nattakram och Pööss!

Anonym sa...

Kväller,,Javisst 93 år,inte illa..Men hon har lite svårt att gå,hon känner inte golvet,sen har hon benvärk,,men hon sitter med sitt handarbete i stort sett hela dagar,,sen är hon lite sur på Sankte Pär som inte hämtar hem henne ..
Haé Kram.

Ama de casa sa...

Weehooo! Jag hade rätt! :-D

Fenixmonas sa...

Visst luktar det underbart gott med lavendel!
Här kom solen på eftermiddagen igår men med den kom också stormen! Bitande kallt i vinden blev det igen! Kramiz

Browneyedgirl sa...

Godmorgon fina <3
Fjärils lavendel är ju så fint.
Skulle jag vilja ha med. Kram kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Det är en film med åtgång på personal.John Blund glömde mej!Har haft ont i benet så jag har bara sovit en timme.Jag får ta igen några timmar nu på dan.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Hahaha....klart att Ama hade rätt. Det måste ju hon få NÅN gång ;)
Kram!

Rigmor sa...

Dessa lavendel...tycker de ser ungefär lika ut, men en del ska alltså vara svårare än andra...då har jag väl en svår vid klängrosen...*blink,blink*, för den ser riktigt ledsen ut. Satte den för att den ska motverka ohyra på rosor, men det var också bullshit, fick löss i alla fall på sensommaren.
Oj vad det blåste igår!! Å jag som bor på slätta, det tog i så jag trodde nästan att både Zambo och jag skulle se ut som vi var ett försenat ekipage på väg till Blåkulla. Och efter det...andra kurstillfället i lydnadsrally...jag måste säga att barnbarnet som är förare har en ängels tålamod med den slyngeln...han blir helt galen när han får se alla sina hundkompisar, oavsett om de tycker han är ett trevligt sällskap eller inte. Där har vi något att öva på...
Ha en bra dag vännen, nu väntar dagens första promenad, ja förutom kisserundan husse tog i morse vid 04,30...
Kram kram

Diana sa...

Hoppas den överlever, annars får du köpa en ny. De är ju himla fina och doftar så gott!
Ha det så skoj på IKEA idag.

Solglittret sa...

Sååå vackert...älskar verkligen lavendel!!

Ha det gott i våren vännen
Kram Lollo♥