Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 11 april 2013

FÖR ETT ÅR SEN

Förra våren var det ju väldigt varm och tidigt med allting,på både gott och ont,eftersom sommaren blev rätt kass sen.
Min underbara Magnolia slog ut sina blommor i mitten på April...**
Kommer värmen nu nästa vecka som dom lovat så dröjer det nog inte länge innan man kan njuta av dom igen..*
Än så länge är det soligt och vi ska ge oss ut hundarna och jag. Vi är lite sena i starten i dag, men dom var ut på kiss svängen när jag hämtade tidningen. Sen blev det frukost och nu ligger dom här och snusar faktiskt. Men reser jag på mig då kommer i alla fall Bamse som ett skott** Peppe är betydligt coolare.....
Haa de....♥

Thursday Graphic #9

19 kommentarer :

Solglittret sa...

Så fin Magnolia du har!!
Hoppas värmen kommer snart så du får njuta av denna vackra snart igen...jag skulle så gärna vilja ha en magnolia...tror jag får lov att skaffa en snart..de är ju såå himlans fina! :)

Önskar dig en fin dag vännen♥
Kram Lollo

Villa Frejas bokblogg sa...

Det fantastiska med hundar är ju att de somnar om bums så snart de morgonkissat. Snacka om att ta rejäl sovmorgon alltså :)
Kram.

Äppelblom sa...

God förmiddag!
Nu har jag läst ikapp en massa fina inlägg hos dig.
Så mycket fint du handlade på KappAhl. Hoppas jag har samma tur som du för idag är det min tur att åka dit.
Må så gott och ha en fortsatt fin vecka!

Rigmor sa...

Och här är "redan" morgonrundan avklarad...en rejäl sådan så jag får hållas och försöka putsa lite fönster nu på förmiddagen...men som du märker fastnade jag vid datorn...!! Arbetsmoralen är väldigt låg här idag!! Och på eftermiddagen ska jag försöka ta mej upp till hagen och leta efter lite blåsippor. Kommer att bli ett äventyr att ha Zambo i koppel, ligga på alla fyra med kameran och försöka få till lite bilder...Önska mej lycka till, för det kan jag verkligen behöva...*skrattar*!!
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Siita sa...

Solen skiner mellan molnen här nu, +5 grader. Hoppas vi slipper ovädret dom varnat för. Vilken fin buske. Kram

Yvonne ♥ sa...

Hallojsan! Ont är bara förnamnet.Benet väcker mej var gång jag försöker somna... Ha en bra dag!

Hörni sa...

Det finns ingen vackrare blomma än Magnolian!

Vi är lite morgontrötta av oss och går på morgonkissrunda vid niotiden och långpromenad vid ettiden.:)

Camilla sa...

Wow..våren är på G hos er,ser jag.
Kram!

ansepanse sa...

magnolior är vackra, jag har också en
kramar

Diana sa...

Vi får hoppas att den sena våren innebär att sommaren blir toppen. Jag håller alla tummar!

Rigmor sa...

Jo då...blåsippor hittade vi...och härlig doft av vildsvin, häst och gud vet vad...så den skitigaste hunden på den här sidan månen fick jag med mej hem...och några bilder också. Men det var mycket snö kvar i skogen.
Sen tog den rackarn och rymde för mej här hemma!! Så nu är det slut på friheten. I över en kvart var han borta, jag sprang och ropade som en galning. Vi bor inte alldeles långt från 52:an så jag var nästan gråtfärdig innan han kom. Gick ned till grannen bakom skogsdungen och han hade sett en hare rusa fram...jo, jo...och efter var det förmodligen en schnauzer. Så fort tjälen går ur backen ska det bli HÖGT staket...
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Sussi sa...

Idag såg jag tussilago för första gången för i år. Men i övrigt växer och frodar inget. Hoppas nu att sommaren blir bättre i år..

Spike är som Bamse. Han bangar aldrig en promenad ;)

Kramisar

Lisbeth sa...

Den kommer men vi vet inte när och det är nog ingen ide och tro på vad de säger för veckan därpå kanske det är nästan vinter igen. Man för nöja sig med att skapa vår inombords
Ha ett fint slut på veckan
Kram

Annette sa...

Ja tänk förra året var det mycket som blommade.Nu ser man inget i trädgården. Det blir väl en explosion när värmen kommer.Och våran nya gräsmatta börjar visa lite grönt.Vi har stängt för nu för hundarna.Annars blir det väl bara en leråker.Vi ska så i mera gräs och gödsel, så vi får fart på den.Kram

Yvonne :-) sa...

Godnatt vännen! Kramen och pöössen!

Fenixmonas sa...

Jag har börjat att kika på våran Magnolia men där ser det ut att vara långt kvar. Nej, i fjol kom sommaren i mars-april å sen var den slut...Förutsättningarna är avsevärt bättre i år! kramiz

moi sa...

Vi håller alla tummar för att helgen bjuder på lite värme.
Nu vill man verkligen se lite mer grönska i trädgården.
Här regnar det idag MEN det är plusgrader - alltid något!
Kram

Carina Sjölund sa...

Här har dom också lovat varmare till veckan♥ Men fortfarande mycket snö.
Bara vovsarna får kissa så sover dom sedan som en stock :)
Som min Izor som sover både dag/natt i mellanåt hihihi
Kramen vännen♥

Paula´s Blogg sa...

Hoppas att du / ni får en fin fredagskväll!

Kram