Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 20 april 2013

VILKEN DAG!!

Idag kan man verkligen säga att det är den första riktiga vårdagen. Sol hela dan och toppenskönt. Människorna kommer ut ur sina "iden" och det pysslas och fejas överallt, grillar tas fram och alla pratar och skrattar.Det blir som en ny värld har öppnat sig,och det är det här som det är värt att vänta på hela kalla vintern.
Även vi har varit ute hela dan,hundarna ligger helt däckade och sussar gott nu** Jag har tvättat halsdukar,mössor och vantar,och även dom tjockaste vinterjackorna. Det har hängts ut på torkvindan,och jag har fått banna Bamse lite för han vill hoppa upp och dra ner kläderna som fladdrar i vinden,busvovven**
På förmiddagen gick vi nere vid Rynningeviken och  nu har isen gett sig och vattnet glittrade så fint i solen...
På väg hem stannade vi vid Coop Nära och köpte fika bröd, och det var gubben som gick in,och ut kommer han med en sån här goding till mig,själv tog han ett vanligt wienerbröd...
Det är ju tur att man går ett antal promenader under dan, för kalorierna i ett sånt där är inte nådiga,men jisses vad jag njöt när jag åt***
Njöt gjorde vi också av en sagolikt god middag hos dottern i går kväll...stämningen var på topp och roligt att träffa alla. Tack Mona o Anders för en fin kväll♥♥

      
                                                                                                  


15 kommentarer :

moi sa...

Vilken fantastisk bild!!! Jag menar den första, den andra scrollade jag snabbt förbi. Det lilla jag rör mig tillåter inte ens en tugga på den goa kakan.
Kram

moi sa...

Vi har också haft superduper väder idag. Det fick bli en heldag i kolonin, med rensning och räfsning för hela slanten!

fianathome sa...

Här har det också varit finväder - Tänk att man är så beroende av väder och sol. Man får så mycket lust och ork med solstrålarna :)
kramis
Fia

Dehäreja sa...

På den bilden kan man verkligen snacka om solstrålar, väldigt vackert ner i vattnet :)

Yvonne ♥ sa...

Har varit fint väder här med.Såna fikabröd tycker jag också om!! nattikram och Pööss!

Hörni sa...

Vilken härlig sol. Samma här, så vackert väder idag. :)

Maria sa...

Snacka inte om kalorier dom där är ju sååå goda, mums.
Det där med rävdiska stämmer så bra på mig när jag jobbade som dagmamma, min egentid under dagen var vid diskbaljan för maskin hade jag inte, då visste barnen att nu får vi inte störa, min rast kunde man kalla det.
Här har varit så fint väder idag har fått torrt en tvätt och vi tre grannar på rad satt ute å njöt.
Ha en fin söndag/kramen

Solglittret sa...

Så fint du haft det :)underbart
Ja visst njuter man nu av detta vackra väder i våren:)
Ha det fortsatt gott vännen
Kram Lollo

Siita sa...

God morgon. Inget smarrigt fikabröd här inte. Var tror jag på massor av ställen i Örebro igår, Biltema, CityGross o Maxi. På maxi var det festivaldag, det bjöds på allt möjligt. Tårta, choklad, kaffe, limpa mm. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon vännen!jag har fått sova lite i natt Ha en bra dag ... Morgonkram

Villa Frejas bokblogg sa...

Härligt när våren kommer och man kan hänga undan alla tunga vinterkläder. Kram.

Carina Sjölund sa...

Vi hade toppenväder i går vi med♥
Och det verkar bli detsamma idag.
Jag har fortfarande mössa å vantar när jag cyklar. Men snart kan man nog tvätta och lägga bort dom också :)

Ha en fin söndag!
Kramen vännen♥

Yvonne sa...

Det fullkomligt exploderar i naturen nu! Kram

Äppelblom sa...

Det kaffebrödet gillar jag - nötterna är så goda!
Må så gott och kram!

Camilla sa...

Visst är det härligt att vårvärmen ÄNTLIGEN har kommit! Alla ploppar upp ur sina iden när solen visar sig, man ser mycket mer folk med glada leenden på läpparna! Tänk att man blir lika löjligt glad varje år! :)
kram